Rady a tipy

 

NEEXISTUJE ZLÁ DOVOLENKA... LEN NESPRÁVNY VÝBER! 

Ako si teda dobre vybrať?


V prvom rade si premyslite, čo máte radi, čo hľadáte, čo očakávate. To, že kolegova manželka

ospevuje vychytené známe stredisko nemusí znamenať, že vám sa dovolenka v neutíchajúcom

rytme diskoték bude páčiť. Ani obľúbené letovisko vášho brata, rodičov, susedky, kamarátky,

či pani z cestovky, kde je „božský kľud“ vám nemusí vyhovovať.


Cestovanie ponúka tisícky možností a ani tá najlepšia cestovka vám pri najlepšej vôli dobre

neporadí, pokiaľ neprezradíte svoje priority.


Máte vysnívanú krajinu? Neznášate dlhé lety? Chcete si užívať všetky služby luxusného rezortu

alebo radšej objavovať nové kultúry, chute, ľudí a zvyky? Cestujete s deťmi? Máte obmedzený

rozpočet? Na všetko vieme ušiť tú správnu ponuku.


Ujasnite si priority ešte pred odcestovaním, uľahčíte si výber a užite si chvíle oddychu naozaj

naplno.

 

 

FIRST MOMENT alebo LAST MINUTE?


Povedzme si na rovinu – dovolenka nie je najlacnejšia záležitosť a každému z nás záleží na cene.

Aj keď niekomu možno viac, inému menej. Na obligátnu otázku, či sa viac oplatí kúpiť dovolenku

v predstihu alebo počkať na LAST MINUTE, vám nikto nedá jednoznačnú odpoveď. Teda, pokiaľ

nemá doma krištáľovú guľu.


Opäť je to v prvom rade na vás - či si môžete naplánovať cestovanie niekoľko mesiacov dopredu,

alebo ste dobrodružný typ a nerobí vám problém zbaliť sa a vyraziť kedykoľvek. Dopredu vedieť,

aká bude ponuka a dopyt – to je skrátka nemožné.


Väčšinou však platí aspoň to, že výber z ponuky FIRST MOMENT je širší a oplatí sa takto

nakupovať, ak máte špecifické požiadavky (viacčlenná rodina, konkrétny hotel...).

Váš vysnívaný hotel sa môže rýchlo vypredať a neskôr už jednoducho nebude v ponuke.

Výhodou je aj viac času na zodpovedný výber.


Pri LAST MOMENTOCH sa zase môže vyskytnúť ponuka s veľmi výhodnou cenou.

Rozhodovať sa a konať však treba rýchlo. A na rovinu – príliš veľké očakávania od LAST MINUTE

ponúk nemajte, tie najlepšie hotely sa tu hádam ani nedostanú.


 


TERMÍN DOVOLENKY


V našich zemepisných šírkach a blízkych dovolenkových destináciách je hlavná sezóna v júli

a auguste. K moru však môžeme cestovať už od mája aj do októbra (samozrejme, okrem exotiky,

kde sú sezóny rôzne). A zase je tu hlavné pravidlo – aký termín vyhovuje vám? Aj mimosezónne

termíny majú svoje výhody – sú výrazne lacnejšie ako v sezóne, prostredie je pokojnejšie, na

plážach a v hoteloch nie je toľko ľudí a detí (zaručene sa vám ujde lehátko). V sezóne je zase

výhodou bohatá ponuka animačných programov (ktoré nemusia fungovať mimo sezóny).


Napadlo vám, ako je to s počasím? Nuž, ešte zložitejšie ako s krištáľovou guľou.... V Grécku,

Taliansku, Španielku, Bulharsku, na Cypre, či v Chorvátsku môže byť príjemne už aj v júni.

Ale tiež tam môže aj v hlavnej sezóne týždeň pršať. A ak je vám 30 stupňov stále málo,

mohli by ste skúsiť ľahko dostupnú exotiku. Maroko, Omán, či Spojené Arabské Emiráty

tiež majú čo ponúknuť.

 

VÝBER HOTELA


Máte pár tipov, ktoré vás zaujali a treba si už len vybrať? Začnete zháňať recenzie a informácie

a odrazu je tu neistota. Zachovajte chladnú hlavu! A hlavne - RECENZIE z internetu nie sú 

100 % PRAVDA. Písanie recenzií nie je povinné a častejšie ich píšu ľudia, ktorí neboli na

dovolenke z nejakého dôvodu spokojní (človek pod vplyvom negatívnych emócií tiež rád

zveličuje, preto nie je vôbec výnimočné, že podľa takýchto recenzií „je hotel hrozný, lebo bol

odlúpený kúsok farby na zábradlí na balkóne“). Náš TIP: prečítajte si CESTOVATEĽSKÉ

REKLAMÁCIE v menu "ZÁBAVNÉ ČÍTANIE". 


Každý človek je jedinečný a každý má iné predstavy o kvalite hotela a služieb. Niekomu stačí

v rámci ALL INCLUSIVE päť druhom hlavných jedál a čistá voda, inému nie. Niekto chce bazén

s morskou vodou, iný so sladkou. Myslite hlavne na to, čo je dôležité pre vás a odpovede na tieto

otázky hľadajte v recenziách.


Berte do úvahy aj fakt, že cestujete do inej krajiny a ako jej návštevník by ste sa mali prispôsobiť

miestnym zvyklostiam, nariadeniam, či zákonom. Nezabudnite, že súčasťou inej kultúry je aj iná

kuchyňa, či denný režim. Potom už len s ľahkosťou preletíte recenzie, v ktorých naštvaní

cestovatelia hromžia na absenciu borovičky v baroch, chýbajúce knedle a sviečkovú, povinné

kúpacie čiapky, či popoludňajšiu siestu.


Namiesto nekonečného čítania recenzií využite internet a rôzne aplikácie (mapy, google earth..)

na overenie si dôležitých údajov o hotely, polohe, vzdialenostiach, okolí. Pozrite si reálne

fotografie a urobte si vlastný názor. Veď viete, ako to funguje – ani fotomodelky nie sú vždy

v skutočnosti také dokonalé, ako na fotkách.

 

NECHAJTE SI PORADIŤ


Prehrabávanie v tisíckach dovolenkových ponúk dá každému poriadne zabrať. Nechajte si radšej

čas na rodinu, priateľov a koníčky a využite prehľad a skúsenosti predajcu zájazdov. Dobrého

agenta spoznáte podľa toho, že si vypočuje vaše predstavy a nepresviedča - ale poradí. Niektoré

agentúry preferujú predaj produktov, z ktorých majú najvyššie benefity. Zodpovednejší kladú

požiadavky klienta na prvé miesto a odmenou je pre nich spokojný zákazník.


Každý dobrý predajca vám odpovie na vaše otázky, poradí, pomôže, usmerní.