NEEXISTUJE ZLÁ DOVOLENKA... LEN NESPRÁVNY VÝBER!
Ako si teda dobre vybrať?
V prvom rade si premyslite, čo máte radi, čo hľadáte, čo očakávate. To, že kolegova manželka
ospevuje vychytené známe stredisko nemusí znamenať, že vám sa dovolenka v neutíchajúcom
rytme diskoték bude páčiť. Ani obľúbené letovisko vášho brata, rodičov, susedky, kamarátky,
či pani z cestovky, kde je „božský kľud“ vám nemusí vyhovovať.
Cestovanie ponúka tisícky možností a ani tá najlepšia cestovka vám pri najlepšej vôli dobre
neporadí, pokiaľ neprezradíte svoje priority.
Máte vysnívanú krajinu? Neznášate dlhé lety? Chcete si užívať všetky služby luxusného rezortu
alebo radšej objavovať nové kultúry, chute, ľudí a zvyky? Cestujete s deťmi? Máte obmedzený
rozpočet? Na všetko vieme ušiť tú správnu ponuku.
Ujasnite si priority ešte pred odcestovaním, uľahčíte si výber a užite si chvíle oddychu naozaj
naplno.
FIRST MOMENT alebo LAST MINUTE?
Povedzme si na rovinu – dovolenka nie je najlacnejšia záležitosť a každému z nás záleží na cene.
Aj keď niekomu možno viac, inému menej. Na obligátnu otázku, či sa viac oplatí kúpiť dovolenku
v predstihu alebo počkať na LAST MINUTE, vám nikto nedá jednoznačnú odpoveď. Teda, pokiaľ
nemá doma krištáľovú guľu.
Opäť je to v prvom rade na vás - či si môžete naplánovať cestovanie niekoľko mesiacov dopredu,
alebo ste dobrodružný typ a nerobí vám problém zbaliť sa a vyraziť kedykoľvek. Dopredu vedieť,
aká bude ponuka a dopyt – to je skrátka nemožné.
Väčšinou však platí aspoň to, že výber z ponuky FIRST MOMENT je širší a oplatí sa takto
nakupovať, ak máte špecifické požiadavky (viacčlenná rodina, konkrétny hotel...).
Váš vysnívaný hotel sa môže rýchlo vypredať a neskôr už jednoducho nebude v ponuke.
Výhodou je aj viac času na zodpovedný výber.
Pri LAST MOMENTOCH sa zase môže vyskytnúť ponuka s veľmi výhodnou cenou.
Rozhodovať sa a konať však treba rýchlo. A na rovinu – príliš veľké očakávania od LAST MINUTE
ponúk nemajte, tie najlepšie hotely sa tu hádam ani nedostanú.
TERMÍN DOVOLENKY
V našich zemepisných šírkach a blízkych dovolenkových destináciách je hlavná sezóna v júli
a auguste. K moru však môžeme cestovať už od mája aj do októbra (samozrejme, okrem exotiky,
kde sú sezóny rôzne). A zase je tu hlavné pravidlo – aký termín vyhovuje vám? Aj mimosezónne
termíny majú svoje výhody – sú výrazne lacnejšie ako v sezóne, prostredie je pokojnejšie, na
plážach a v hoteloch nie je toľko ľudí a detí (zaručene sa vám ujde lehátko). V sezóne je zase
výhodou bohatá ponuka animačných programov (ktoré nemusia fungovať mimo sezóny).
Napadlo vám, ako je to s počasím? Nuž, ešte zložitejšie ako s krištáľovou guľou.... V Grécku,
Taliansku, Španielku, Bulharsku, na Cypre, či v Chorvátsku môže byť príjemne už aj v júni.
Ale tiež tam môže aj v hlavnej sezóne týždeň pršať. A ak je vám 30 stupňov stále málo,
mohli by ste skúsiť ľahko dostupnú exotiku. Maroko, Omán, či Spojené Arabské Emiráty
tiež majú čo ponúknuť.
VÝBER HOTELA
Máte pár tipov, ktoré vás zaujali a treba si už len vybrať? Začnete zháňať recenzie a informácie
a odrazu je tu neistota. Zachovajte chladnú hlavu! A hlavne - RECENZIE z internetu nie sú
100 % PRAVDA. Písanie recenzií nie je povinné a častejšie ich píšu ľudia, ktorí neboli na
dovolenke z nejakého dôvodu spokojní (človek pod vplyvom negatívnych emócií tiež rád
zveličuje, preto nie je vôbec výnimočné, že podľa takýchto recenzií „je hotel hrozný, lebo bol
odlúpený kúsok farby na zábradlí na balkóne“). Náš TIP: prečítajte si CESTOVATEĽSKÉ
REKLAMÁCIE v menu "ZÁBAVNÉ ČÍTANIE".
Každý človek je jedinečný a každý má iné predstavy o kvalite hotela a služieb. Niekomu stačí
v rámci ALL INCLUSIVE päť druhom hlavných jedál a čistá voda, inému nie. Niekto chce bazén
s morskou vodou, iný so sladkou. Myslite hlavne na to, čo je dôležité pre vás a odpovede na tieto
otázky hľadajte v recenziách.
Berte do úvahy aj fakt, že cestujete do inej krajiny a ako jej návštevník by ste sa mali prispôsobiť
miestnym zvyklostiam, nariadeniam, či zákonom. Nezabudnite, že súčasťou inej kultúry je aj iná
kuchyňa, či denný režim. Potom už len s ľahkosťou preletíte recenzie, v ktorých naštvaní
cestovatelia hromžia na absenciu borovičky v baroch, chýbajúce knedle a sviečkovú, povinné
kúpacie čiapky, či popoludňajšiu siestu.
Namiesto nekonečného čítania recenzií využite internet a rôzne aplikácie (mapy, google earth..)
na overenie si dôležitých údajov o hotely, polohe, vzdialenostiach, okolí. Pozrite si reálne
fotografie a urobte si vlastný názor. Veď viete, ako to funguje – ani fotomodelky nie sú vždy
v skutočnosti také dokonalé, ako na fotkách.
NECHAJTE SI PORADIŤ
Prehrabávanie v tisíckach dovolenkových ponúk dá každému poriadne zabrať. Nechajte si radšej
čas na rodinu, priateľov a koníčky a využite prehľad a skúsenosti predajcu zájazdov. Dobrého
agenta spoznáte podľa toho, že si vypočuje vaše predstavy a nepresviedča - ale poradí. Niektoré
agentúry preferujú predaj produktov, z ktorých majú najvyššie benefity. Zodpovednejší kladú
požiadavky klienta na prvé miesto a odmenou je pre nich spokojný zákazník.
Každý dobrý predajca vám odpovie na vaše otázky, poradí, pomôže, usmerní.